Geen resultaten

Spam berichten in omloop

Valse berichten in naam van Lotus Bakeries

Lotus Bakeries waarschuwt voor valse berichten die in omloop zijn. In deze berichten wordt ten onrechte verwezen naar Lotus® of Lotus® Biscoff® om consumenten te misleiden. Vaak wordt een prijs of cadeau(box) beloofd, in ruil voor een betaling en het invullen van persoonlijke gegevens.

Dit is een oplichterstruc en deze e-mails komen niet van Lotus Bakeries.

Hoe herken je de valse e-mails?
  • De afzender gebruikt een onofficieel e-mailadres dat niet eindigt op de extensie "@lotusbakeries.com"
  • Je wordt gevraagd om een (kleine) betaling te doen om je prijs te ontvangen.
  • De e-mail bevat links naar een valse website waar je betaalgegevens moet invullen.
  • PAS OP, in recente mailings wordt verwezen naar ons bestaand email-adres koekenpakketten@lotusbakeries.com om het spambericht geloofwaardiger te maken. Hoewel dit inderdaad het email-adres is om de klantentdienst van onze Lotus Koekenpakketten te bereiken is dit nog steeds een spam mail. Let zeker op de andere elementen waaraan u de spam mail kan herkennen.

Let op: Lotus Bakeries vraagt nooit om betalingen in ruil voor prijzen en communiceert uitsluitend via e-mails die eindigen op @lotusbakeries.com
of via onze Facebook pagina ‘Lotus Belgium’. Twijfelt u aan de echtheid van een bericht? Neem dan contact met ons op via onze officiële website: https://www.lotusbakeries.be/nl.

Hoe herken je de valse social media posts?
  • Ook hier wordt je gevraagd om een (kleine) betaling te doen om je prijs te ontvangen.
  • Er wordt vaak gebruik gemaakt van AI gegenereerde afbeeldingen.
Wat moet je doen als je zo’n e-mail ontvangt?
  • Negeer en verwijder de e-mail. Klink niet op links en voer geen betalingen uit.
  • Controleer de afzender. Alleen e-mails van @lotusbakeries.com zijn legitiem.
  • Meld de frauduleuze e-mail:
  • Stuur de verdachte e-mail door naar verdacht@safeonweb.be
  • Markeer de e-mail als 'phishing' in je e-mailprogramma
Heb je al betaald of je bankgegevens ingevuld?
  • Vanaf het moment dat je geld kwijt bent of afgeperst wordt, raden wij aan om een aangifte te doen bij de politie. Een aangifte doe je bij de lokale politie van je woonplaats.
  • Contacteer je bank en/of Card Stop op 078 170 170 als je bankgegevens hebt doorgegeven, er geld van je bankrekening verdwijnt of als je geld hebt overgemaakt aan een oplichter. Op die manier kunnen eventuele frauduleuze transacties geblokkeerd worden.

Meer informatie over hoe je kan omgaan met phishing en fraude vind je op: https://safonweb.be/nl

Producten

Waar kan ik informatie over de allergenen van de koeken terugvinden?

U kan van elk koekje de ingrediëntenlijst en allergenen raadplegen via onze Lotus Bakeries website.

Hoe lang zijn de koeken houdbaar?

Onze koeken zijn vers gemaakt, zonder toevoeging van kunstmatige bewaarmiddelen, en hebben daarom een beperkte houdbaarheid (sommige koekjes max. 7 weken). Daarom adviseren we u om uw pakketten zo snel mogelijk na ontvangst te verdelen.

Bestellen

Hoe verloopt het bestelproces?

Stap 1: plaats jouw bestelling online.

Eerst kies je hoeveel Lotus Koekenpakketten jij wilt bestellen voor jouw koekjesverkoop en daarna kies je een leverdatum. Bevestig je bestelling zodat wij ermee aan de slag kunnen. We leveren jouw Lotus Koekenpakketten 2 à 3 weken na de besteldatum!​​

Stap 2: wij gaan er mee aan de slag.

Vlak voor de gevraagde leverdatum gaan wij aan de slag met het maken van jouw koekjes, zodat deze tijdig en vers bij jou aankomen.

Stap 3: je bestelling komt er aan.

Van zodra je bestelling klaar staat, laten we jou iets weten. Je ontvangt de factuur, inclusief betalingsmodaliteiten, via e-mail. Op het door jou gekozen levermoment leveren we de Lotus koekjes op het aangegeven adres.

Stap 4: pakketjes samenstellen en verkopen maar!

Het is eindelijk tijd om de Lotus Koekenpakketten hun werk te laten doen. Vul de meegeleverde Lotus draagzakjes met de koeken en start de verkoop!

Kan ik een kleiner aantal bestellen dan 120?

Nee, dit kan niet. Het minimum per bestelling is 120 pakketten; daarboven kan u bestellingen plaatsen per veelvoud van 4.

Ik heb mijn bestelling reeds doorgegeven en een bevestiging via mail ontvangen, maar kreeg nog geen bericht betreffende mijn levering.

Onze logistieke partner zal u persoonlijk contacteren een aantal dagen voor levering om de leveringsmodaliteiten en exact levermoment af te spreken.​ Indien u liever zelf contact opneemt, kan u in uw bevestigingsmail de contactgegevens van de logistieke partner terugvinden.

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Uw bestelling kan aangepast worden tot ten laatste de maandagmiddag om 12u, 2 weken vóór de bevestigde leveringsweek. Dit geldt voor alle gegevens, zoals het aantal pakketten, leveringsweek, adres, contactgegevens.

U dient hiervoor een nieuwe bestelling te plaatsen en ons op de hoogte te brengen via koekenpakketten@lotusbakeries.com of op het telefoonnummer 09/376 26 48 (tijdens de kantooruren) zodat wij de initiële bestelling kunnen annuleren. Deze annulatie is definitief als u een melding per mail ontvangt.

Kan ik nog extra pakketten bijbestellen?

Uw bestel hoeveelheid kan aangepast worden tot ten laatste de maandagmiddag om 12u, 2 weken vóór de bevestigde leveringsweek.

U dient hiervoor een nieuwe bestelling te plaatsen en ons op de hoogte te brengen via koekenpakketten@lotusbakeries.comof op het telefoonnummer 09/376 26 48
(tijdens de kantooruren) zodat wij de initiële bestelling kunnen annuleren.

Wil u na deze deadline nog extra pakketten bestellen, dan kan dit niet meer toegevoegd worden aan dezelfde bestelling, maar moet u een nieuwe bestelling plaatsen. Hier geldt opnieuw een minimum bestelhoeveelheid van 120 pakketten. Hou er rekening mee dat in dit geval de levertermijn berekend wordt op basis van de datum waarop u deze nieuwe bestelling plaatst. Uw initiële bestelling en nieuwe bestelling zullen dus mogelijks niet op dezelfde dag geleverd worden

Kan mijn bestelling sneller dan 2 weken geleverd worden?

Nee, je kan ten vroegste je bestelling ontvangen na 2 weken, en dit enkel als je de bestelling plaatst voor dinsdagavond 23u.

Wordt er zeker geleverd op de gewenste leveringsdag?

De exact gekozen dag kunnen we op voorhand niet garanderen, maar wij proberen de gewenste leverdag zoveel mogelijk te respecteren en er wordt zeker in diezelfde week geleverd. Onze leverancier zal u nog contacteren om een concreet levermoment in die week af te spreken.

Betaling

Ik heb mijn bestelling geplaatst maar kreeg mijn factuur nog niet.

Ongeveer een week vóór de levering zal u een factuur via e-mail ontvangen via onze logistieke partner. Als je geen BTW-/ondernemingsnummer hebt of een particulier bent, ontvang je een pro-forma factuur. Deze dient vóór de levering te worden voldaan. In geval van het uitblijven van betaling, wordt de levering uitgesteld. Indien je wel over een BTW-/ondernemingsnummer beschikt, vragen we je om de betaling direct na levering te vereffenen.

Tot wanneer blijven de huidige prijzen gelden?

De huidige prijzen zijn geldig voor alle leveringen t.e.m. eind december 2025. Het gekozen levermoment is dus bepalend voor de prijs.

Gelieve wel er ook rekening mee te houden dat bestellingen steeds binnen moeten zijn ten laatste op dinsdagavond 23u voor levering 2 weken later.

Wedstrijd Technopolis

Hoe kan ik deelnemen aan de wedstrijd om een groepsbezoek aan Technopolis te winnen? 

Wie een lotus koekenpakketten bestelling plaatst met levering tussen 1 februari 2025 en 30 april 2025 kan deelnemen aan de wedstrijd. Beantwoord de kennis en schiftingsvraag via de actiepagina om deel te nemen: https://www.technopolis.be/actie-lotus/

Waar kan ik de actievoorwaarden vinden van de wedstrijd om een groepsbezoek naar Technopolis te winnen? 

De actievoorwaarden en alle nodige info ivm deze wedstrijd kan je terugvinden op de website van Technopolis: https://www.technopolis.be/actie-lotus/

Geen antwoord gevonden op uw vraag?

Contacteer ons via koekenpakketten@lotusbakeries.com

 of telefonisch op het nummer 09/376 26 48 (tijdens de kantooruren).

Zin om een fantastische actie op te zetten?
close
×